Ulvespill

Spillmagasin | Esport | LAN

9 Monkeys Of Shaolin Anmeldelse

9 Monkeys of Shaolin er et beat ’em up slags type spill som foregår i det gamle Kina. Du spiller som Wei Cheng, en vanlig fiskermann, hvor landsbyen hans blir slaktet av pirater. Du ble reddet og deretter trent av Shaolin-munker, og imens du trener så avdekker Wei Cheng sannheten bak raidet som ødela landsbyen hans. 9 Monkeys of Shaolin er et historiedrevet eventyr om det gamle Kina og du vil veilede Wei Cheng på sin reise for å få svar, og til slutt stoppe den mektige onde kraften som står i veien din.

Navn: 9 Monkeys Of Shaolin
Utvikler: Sobaka Studio
Utgiver: Buka Entertainment
Lansert: 27.08.2020
Tilgjengelig på: PlayStation 4. Nintendo Switch, Xbox One, Windows, Linux, Mac OS
Omtalt på: PlayStation 4

Grafikken: Grafikken er pen så og si gjennom hele spillet, men det er noen få deler som får grafikken til og virke litt uimponerende, men ellers gjennom hele så er spillet pent å se på, nydelige lokasjoner og setting, veldig old-school kinesisk stil. Mesteparten av historien er også fortalt gjennom cutscenes som er tegnet ekstremt pent!

Spiller hubben din i 9 Monkeys Of Shaolin

Gameplay: I 9 Monkeys of Shaolin så er du i en 2D Side Scroller og styrer en karakter som bruker en pinne som slagvåpen, som er ditt primær-våpen gjennom spillet, hvor du kan bruke forskjellige knapper på kontrolleren din for å utøve blokking, unnamanøvrering eller forskjellige angrepskombinasjoner. Du får tre typer angrep, spark, kraftig angrep, og stab. Du kan også kle ut karakteren din sine sko og utruste han med kjeder som vil gi deg forskjellige statuser i kampene dine. Jeg liker hvor simpelt og enkelt det er å lære kombinasjoner og hvordan det spilles. Du har også noe som heter Qi, som er Spesialevne måleren din, som du kan bruke for magiske kombinasjoner eller vanlige super-angrep.

Fiendene er hva du vil forvente i en typisk Beat Them Up spill, du har de vanlige fiendene som såvidt gjør noe skade på deg, og du har de litt hardbarka folkene som kan knuse deg fort hvis du ikke vet hvordan du skal håndtere dem.

Historie: Historien er veldig lineær, men selv om den er det, så kan du fortsatt velge hvilket oppdrag du ønsker og gjøre før det og det andre oppdraget. Hvert oppdrag gir deg typisk 4-5 ferdighetspoeng du kan bruke i ferdighetstreet ditt for og gjøre karakteren din sterkere desto dypere inn i spillet du kommer, du kan også få andre type sko/smykker/våpen og bruke og forsterke disse også.

Spillet har også en flerspillermodus, som jeg ikke fikk prøve da jeg ikke hadde noen sofa venner og spille med og ingen og matche med online da jeg prøvde.. Synd, men jeg leste meg opp og det fungerte på samme måte som i enspillermodusen, du og din partner kan velge forskjellige ferdigheter og/eller bruke de samme ferdighetene om dere skulle ønske det.

6/10
    7/10
    7/10
  • Kontrollere 6
    6/10
  • Musikk/Lydspor 6
    6/10
  • Gjenspillingsverdi 5
    5/10

9 Monkeys of Shaolin er et fantastisk type Beat Em Up spill. Den har flott, responsiv kampsystem hvor du bruker tre forskjellige kampstiler for å kjempe imot horder av fiender. Ta med en venn, eller spill Wei Chengs eventyr alene for deg selv. Hvis du vil spille et bra Beat Em Up spill, så er kanskje 9 Monkeys of Shaolin spillet for deg!

6.17/10
6.17/10

• Pen Kunst-stil