1.2 C
fredag, april 26, 2024

Century: Age of Ashes – Anmeldelse

Skrevet av: Sunniva Elisabeth Stalsberg Ulvær

Har du alltid hatt lyst til å ri på drager? Da kan du spille Playwings nye PvP-eventyr, Century: Age of Ashes. I Century: Age of Ashes kan spillere spille som flere klasser som Marauder-, Windguard- eller Phantom-klassene og kjempe mot motstandere ved å bruke dragens unike evner. Drager kan puste ild, skyte is-prosjektiler, lage skyer av skadelig gass, eller skyte elektrisitet mot motstandere.

Navn: Century: Age of Ashes
UtviklerPlaywing
Playwing
02.12.2021
Tilgjengelig på: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC
Omtalt på: PC
Fått via: Vi har fått en kode av dette spillet fra utgiver eller PR selskap for å kunne skrive en anmeldelse.

Century: Age of Ashes kommer med tre primære spillmoduser: PvP, Co-op og Free Flight. PvP inkluderer rangerte og ikke-rangerte 3-mot-3- eller 6-mot-6-kamper. Samarbeidsmodusene inkluderer “Spoils of War”, “Carnage” og “Gates of Fire”. Hvert lag har som jobb sammen å fullføre et felles mål over tre runder. Flymodus lar spillere bare ri på dragen sin og prøve de forskjellige klasse-kreftene uten motstandere eller hindringer. Hver av disse spillmodusene er godt designet, med nydelig grafikk og spennende mekanikker.

Spillets Design og grafikk er spennende og ser overaskende bra ut for et free-to-play spill. Dragene jeg rakk å se på er fint detaljerte og varierende i farge og design. Character creation er også veldig fint laget hvor du kan velge hvordan du selv skal se ut også. Her kan du variere innen for et satt utvalg til den klassen du velger å spille, feks sminke, armor,kapper o.s.v. Du kan også velge armor til dragene dine.

Verden ser detaljert ut og gir en fin ramme til banene du er på, her er det høye fjell og daler, store tår og borger som gir deg følelsen av å være i middelalderen når du suser forbi på dragen. Du kan stupe ned og gjemme deg for fiender bak steiner noe som gir spillet en dynamisk følelse og samtidig gir deg som spiller muligheter til å tilpasse spiller stilen din.

Samarbeids kampene er gøy og varierte og gir deg som spiller spennende utfordringer. Carnage” plasserer lag med spillere i et slagsmål for å sikre flest drap og plasserer dusører på spillere som har sikret seg flest drap. “Gates of Fire” et typ “capture-the-flag” som krever at en spiller fra et lag bærer ett enkelt flagg gjennom flere “mål” for å sikre en seier. Spoils of War” har spillere som individuelt samler gull og juveler for å bringe tilbake til lagets kasse og hindre det andre laget i å samle flere enn de.

Spillere kan også klekke ut drager fra egg. De introduserer ikke noen nye krefter til de tre klassene; de er ganske enkelt kosmetiske endringer spillere kan velge å bruke for å tilpasse karakterene sine. Dette er da det eneste stedet der mikrotransaksjoner spiller inn i spillet, så det er fullt mulig for spillere å nyte spillet og vinne uten å bruke penger.

Spillet er imidlertid ikke helt perfekt. Spillet kan kræsje en gang i mellom, der gjerne spillet fryser før det avslutter seg eller kaster deg ut til hovedmenyen. Det er per nå kun fire forskjellige start steder som begynner etter hvert å føles veldig repeterende. Det er mye som skjer, og UI-en er ekstremt rotete, noe som kan gjøre det vanskelig for spillere å følge med og holde styr på alt rundt seg. Det er for øyeblikket ingen straff for å forlate midt i en match helt uten videre, noe som kan være skremmende og irriterende for spillere som ofte opplever at folk forlater kamper midt i rundene.

• Historie 5
    5/10
    7/10
  • Gameplay 6
    6/10
  • Kontrollere 5
    5/10
  • Musikk/Lydspor 7
    7/10
  • Gjenspillingsverdi 7
    7/10

I sin nåværende tilstand er Century: Age of Ashes et fint spill med et solid konsept, og utviklere hos Playwing har satt det opp med god plass til å vokse. De forskjellige kamptypene er spennede, med tette og kamper som passer til en rekke spillestiler. Mikrotransaksjonene som er tilstede tillater spillere å betale for å se kule ut og samle nye utstyrs- og dragestiler, men ikke for å vinne, noe som er et friskt pust gitt tilstanden til de fleste gratis-å-spille online spillmodeller. Century: Age of Ashes kan bli et spennende spill å følge med på videre.

6.17/10
6.17/10

• Fin grafikk