Cloudpunk – Anmeldelse

Navn: Cloudpunk
ION LADS
ION LADS, Maple Whispering Limited, Merge Games
23 April 2020
Tilgjengelig på: PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC
Omtalt på: PS4

Grafikken i Cloudpunk er satt i en pixel verden som er ganske unik og vel utført, det er også utrolig mange detaljer i spillet som alt fra lys til små detaljer på bygg og på veien fra punkt A til punkt B. Du spiller som Rania som kommer til byen Nivalis og du jobber for et firma som heter Cloudpunk, men du oppdager fort at alt ikke er som det skal være, men du drives av en nysgjerrighet som tar deg på en spennende reise gjennom natten i Nivalis.

Musikken og lydeffektene er ganske bra og passer veldig godt inn i spillets atmosfære, og hele spillet gir meg en 80 og 90 talls vibber som jeg liker.

Men tilbake til det viktigste!
Hva skal du gjøre og hva er målet med Cloudpunk. Som du vet så spiller du en jente som heter Rania og hun skal levere varer og personer for et firma som kaller seg Cloudpunk. Du starter på dag 1 og lærer deg fort at det er mange ulike valg å ta gjennom natten og at disse valgene vil påvirke din opplevelse av historien og spillet. Du kjører rundt i en HOVER som er en flygende bil sammen med din hund Camus. Du kan også oppgradere både HOVER’en og leiligheten din i Cloudpunk med penger som du tjener ved å spille historien og mulige side “quest” som du kommer over ved å hjelpe ulike folk i Navalis. Det er utrolig mange rare og unike karakterer du møter gjennom natten.

Så hva synses jeg om spillet?
Jeg startet med et åpent sinn og var nysgjerrig på hva dette spillet kunne levere. De første timene var spennende og alt fra grafikk til historie klarte å gjøre meg nysgjerrig på hva dette egentlig var og hva min oppgave oppi alt dette var. Men det gikk dessverre veldig fort over og det ble utrolig repetitivt å kjøre fra A til B og høre på mange samtaler fra de ulike karakterene i spillet. Men selv om jeg ikke klarte å holde på nysgjerrigheten så betyr det ikke at spillet er dårlig. Tvert imot så vil jeg at du skal gi spillet en sjanse om du liker noe av det jeg har nevnt her. Spille er ikke for alle men jeg kan tenke meg at det er mange som vil sette stor pris på hva Cloudpunk kan levere her. Jeg ser også at i skrivende stund så jobber utviklerne aktivt med spillet med bugfiks og gameplay oppdateringer, noe som er veldig positivt.

Helt til slutt vil jeg også nevne at det å kjøre HOVER’en kan føles litt frustrerende i starten, men du står fritt til å kunne kjøre hvor som helst på kartet og utforske alt utenfor den virtuelle motorveien. Liker du spillet så kan det tenkes at du også ønsker å spille det gjennom en eller flere ganger og ta andre valg for så å kunne se hvordan spillet former seg ut i fra hvilke valg du tar. Men personlig så klarer ikke spillet å fange meg til å vurdere dette, så det får være opp til hver enkelte å vurdere.

• Historie 4
    4/10
  • Grafikk 6
    6/10
  • Gameplay 5
    5/10
  • Kontrollere 6
    6/10
  • Musikk/Lydspor 7
    7/10
  • Gjenspillingsverdi 4
    4/10

Kort oppsummert så er spillet et åpen verden kjøre og snakke simulator som utspiller seg i fremtiden. Du kjører fra A til B for å leverer varer firmaet Cloudpunk. Dessverre klarte ikke spillet å fange min interesse, men spillet er solid laget og anbefaler andre til å spille det og gjøre opp sin mening om Cloudpunk. Men for meg så ble det dessverre ikke mer en et midt på treet opplevelse.

5.33/10
5.33/10

• Åpen verden som du kan utforske både i lufta og på “bakken”