Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise – Anmeldelse

Navn: Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise
Imagineer Co
Nintendo
04.12.2020
Tilgjengelig på: Nintendo Switch

Veeell, jeg kan si med sikkherhet at jeg ikke så slik ut når jeg spilte

Som alle andre treningsspill, så kreves det mye egeninnsats hvis du skal få noe ut av spillets mål, nemlig å få deg igang eller i beste fall i litt bedre form. Jeg vil tørre å si at ihvertfall åtte av ti slike spill så kan spille spilles ved å bare sitte på sofaen og gjøre noen få bevegelser slik at spillet registrerer bevegelsene og tror at du er superflink. Men så har du noen få satanister fra ville helvete som klarer å få deg å faktisk måtte gjøre øvelsene riktig for å kunne komme videre i spillet som Nintendo Switch Ring Fit, det tok ikke mange minuttene før jeg ihvertfall kunne ha fylt en halv liter glass med svette og ei bøtte med oppkast. Så da kommer da det store spørsmålet nevnt i introen her, klarer Fitness Boxing 2 å gjøre det samme som Ring Fit gjorde?

Jeg tar katta ut av sekken med en gang og sier det rett ut, jeg forventer ikke store produksjons kvaliteter når det kommer til gameplay og grafikk på slike spill som dette. Mitt hovedfokus på slike treningsspill er om spillet er morro å spille samtidig som jeg får meg en liten treningsøkt som faktisk utgjør noe. Ja gameplay og grafikk påvirker mye av underholdningsverdien, men det kan fint være i First Price kvalitet kontra Gilde sine prima pølser med hint av Xantangummi pulver og gull (trademark for neste vare?)

Før jeg hopper inn i ringen må jeg legge inn biometriske data i konsollen. Det er en måte å holde oversikt over fremgangen vår. Fitness Boxing 2 ber meg om informasjon som alder, høyde, vekt og vårt mål. Dette er tydeligvis ikke et universalmiddel, og uansett hvor mye jeg spiller, vil jeg ikke miste 10 kg hvis jeg ikke tar vare på kostholdet og søvnen, i tillegg til trening. Så er det på tide å velge min virtuelle trener som skal stå for å vise oss bevegelsene og motivere oss under “boksing” -øktene. (Skal være ærlig å si at jeg er såpass pervers mansjåvisk mann, som muligens hadde hørt litt bedre på en av karakterene fra Senran Kagura serien) Hver av dem har et annet utseende og personlighet – og vi kan tilpasse dem – men jeg har ikke lagt merke til noen reelle forskjeller mellom å trene med den ene eller den andre.

Som i et musikalsk spill (som for eksempel Just Dance) handler det om å utføre en serie bevegelser i riktig øyeblikk, etter noen tidslinjer som tilsvarer våre to armer. I dette tilfellet tilsvarer bevegelsene som skal utføre forskjellige bokseslag. Og konsollen vil score oss i henhold til koordinasjonen av slagene i det øyeblikket indikatoren vises (du må forutse litt). For å øke motivasjonen, hvis vi kobler noen “perfekte”, endres skjermen og skinnende effekter vises.

Fitness Boxing 2 benytter seg av noen boksebevegelser, men forvent ikke et spill som lærer deg hvordan du skal kjempe, men snarere en kopi av kondisjons bokser eller aerobic treningsrutiner i kroppstilstand som kombinerer slag med konstant bevegelse. Målet er å forbrenne kalorier i raske 10-minutters økter (og jeg kan garantere at hvis jeg tar det på alvor, svetter jeg og ender med et hint av ømhet), men ikke perfeksjonerer vår pugilistiske (bokse begrep) teknikk. Problemet er at konsollen ikke kan oppdage om vi utfører hvert treff riktig.

Joy-Cons har en begrenset evne til å oppdage de forskjellige bokseslagene, det er ikke i stand til å vise oss banen eller slagpunktet. Den eneste måten å “lære” boksing på er å se nøye på trenerne, men det er ikke nok.

Et annet problem jeg finner er at den ikke måler hjertefrekvensen eller kroppsmasseindeksen, så kaloriforbruket som vises av spillet er en tilnærming, og jeg må måle fremgang på en skala uavhengig. Og til slutt savner jeg at det ikke engang er boksescenarier å trene – en ring eller et treningsstudio – eller at rutiner som å gjøre “skygge”, tauhopping, fartsball … blir innlemmet i bakgrunnsøvelser som praktiseres i boksing, og de hjelper deg også med å holde deg i form. Og det må bemerkes at selv om spillet har lisensierte musikalske temaer (både klassiske og nåværende temaer), er de ikke originalversjonene , med tekster, men heller lite tilpassede instrumentale temaer, jeg antar at slik at de ikke distraherer fra instruksjonene (på engelsk) av skjermen.

• Svetteskala 6
    6/10
  • Grafikk 5
    5/10
  • Gameplay 6
    6/10
  • Kontrollere 5
    5/10
  • Musikk/Lydspor 4
    4/10
  • Gjenspillingsverdi 4
    4/10

Fitness Boxing 2 kommer litt i det korteste slaget, selv som et treningsspill. Bruken av Joy-Con er utilstrekkelig, og ved mange anledninger ville jeg ikke ha noe imot å spille med Switch eller bare se på videoer med aerobe rutiner.

Imidlertid, hvis jeg blir disiplinert etter rutinene det foreslår, garanterer jeg at det får meg til å svette, jeg vil ha stivhet, og det er en god motivasjon for å komme i form uten å måtte bli med på treningsstudioet eller forlate huset.

5/10
5/10

• Ok treningsspill å begynne med