11.1 C
mandag, mai 6, 2024

Two Point Campus – Anmeldelse

Jeg føler kanskje ikke at det er så ekstremt mye nytt i «Two Point Campus», kan nok fort føles mer ut som en miljøskifte men det samme arbeidet ligger der for det. Ikke at dette er negativt, for det er ufattelig gøy å spille dette “Business Management Sim” spillet.

Navn: Two Point Campus
Two Point Studios
SEGA
09.08.2022
Tilgjengelig på: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch
Omtalt på: PC

Du kjenner kanskje til forgjengeren til «Two Point Campus», nemlig «Two Point Hospital». Hvor dette kaoset av et sykehus av ustabile ansatte skulle sørge for at sykehuset ditt gikk rundt. Var nok kanskje ikke akkurat en Dr Good, Dr House eller Dr Grey tilstede for å redde dagen. Man skulle jo også tro at kanskje, og da mener jeg kanskje, at vi muligens kunne få noen litt mer smartere ansatte her i «Two Point Campus», vi skal jo tross alt lære og berike dagens ungdom til å ta over samfunnet vårt i fremtiden. Så her satt jeg meg ned for å studere hva neste års studium skulle inneholde og hvilket ansatte jeg skulle sette inn slik at mine studenter kunne få en top-notch opplæring. Kanskje en Professor Einstein eller Professor Alexander Graham Bell hadde passet perfekt inn her, men dessverre, alt det jeg klarte å få inn på skolen var “Fire Marshall Bill”.

Det er litt av det du kan forvente deg her i «Two Point Campus». Det tar seg kanskje litt høytydelig på økonomi fronten, men når det kommer til selve gameplayet, miljøet, designet på møbler, planter og ikke minst andre typ møblement man plasserer i klasserom har sin særegne sjarm over det hele. Og det er nettopp det hele spillet er proppfull av, sjarm, humor og glede.

Å drive en høyskole er mye arbeid. Først må du bygge de mest essensielle rommene – ting som sovesaler, et bad, et dusjrom og klasserom knyttet til spesifikke kurs. Deretter må du bygge rom som holder folk underholdt og uthvilt, som et oppholdsrom eller et personalrom. Senere vil du bygge enda mer spesialiserte rom. Som for eksempel et rom for behandling av skader (eller … hekser) eller et forskningsrom hvor lærere gradvis kan låse opp nye ting som du kan kjøpe.

Etter hvert som campusen din vokser, vil du tiltrekke deg flere studenter, noe som betyr at du må ansette flere ansatte (hver med sin egen unike statistikk) og utvide skolen. Dette blir en syklus prosess, og campusen din vil til slutt bli et edderkoppnett av økende forpliktelser. Det er virkelig tilfredsstillende å lene seg tilbake og beundre det du har skapt.

For å låse opp et nytt nivå i Two Point Campus (forutsatt at du ikke bare spiller i Sandbox-modus), må du fullføre minst det første settet med hovedoppgaver spillet gir deg. Disse oppgavene kan innebære ting som å opprettholde et visst gjennomsnitt for studentkarakterer, opprettholde en behagelig temperatur i rom på campus (noe som er merkelig tilfredsstillende å oppnå), og å øke den generelle campusen din til en avansert grad.

Å fullføre det første settet med oppgaver på et gitt nivå var ikke altfor vanskelig – selv om jeg nesten gikk blakk i løpet av det tredje nivået, en skole med tema rundt riddere og slott. Fra lansering så er det 12 forskjellige nivåer du kan spille deg igjennom, med en total på 17 forskjellige kurs studentene dine kan studere, og det er ikke helt det vanlige matematikk, politikk og historie som skal læres, nei her er det nemlig kursing i Gastronomy, Funny business, Scientography, Virtual Normality, Robotics, Internet History, General Knowledge, Knight School, Money Wangling, Dark Arts, Wizardry, Academic Exercise, Musicality, Counter-cultural Studies, Archaeology, Spy School og School of Thought.

Det finnes en haug av sjarm i spillet som garantert kommer til å sjarmere deg, men det er også opptil deg å legge til rette for at studentene kan sjarmere hverandre. Det er nemlig blitt lagt inn et nytt relasjonssystem i «Two Point Campus». Et system som lar deg pleie og utvikle studentene dine med dypere og mer meningsfull tilknytning til hverandre. Og hvis du har lagt til rette for romantikk, med romantiske krakker, fontener og bar ikke minst, så kan det fort oppstå romantiske forhold mellom studentene dine, bare sørg for å ha nok studentrom til de. Ved å klikke på en av studentene så kan du se humøret deres, og eventuelt hva de har mer behov for. For lite toalett, tørst, sulten eller kanskje bare ikke har nok underholdning tilgjengelig. Ved å bygge opp muligheter for klubber, foreninger og spillejobber så endres humøret til studentene til det bedre og de lærer også mer og bedre.

I motsetning til «Two Point Hospital», så kan du nå bygge utenfor byggene, rett og slett bygge din helt egne campus fra bunn av med detaljerte stier, fontener og trær. Lag din romantiske hage studentene kan tusle igjennom, eller rett og slett lag rent og skjær helvete for de, alt er opptil deg og din kreativitet av det som er tilgjengelig for deg i spillet.

8/10
  • Gameplay 8
    8/10
    9/10
  • Musikk/Lydspor 8
    8/10
  • Gjenspillingsverdi 9
    9/10

«Two Point Campus» leverer så og si en nøyaktig like morsom opplevelse som «Two Point Hospital» med noen få ekstra funksjoner og små endringer her og der. Det utstråler en meget stor og positiv sjarm og gledelig humor over det hele, som gjør at det er en stor fryd å sitte å spille «Two Point Campus», så det er egentlig litt synd at jeg ikke har nok timer tilgjengelig i løpet av dagen til å kunne sette meg ned og spille i ro og makt.

8.4/10
8.4/10

• Sjarmerende og gledelig humor
  • Visuelt pent
  • Lett å sette seg inn i

• Ikke så store endringer enn sin forgjenger, men det er ikke en så stor ulempe
  • Savner litt mer variasjon av rom design møblement muligheter.

Jeg føler kanskje ikke at det er så ekstremt mye nytt i «Two Point Campus», kan nok fort føles mer ut som en miljøskifte men det samme arbeidet ligger der for det. Ikke at dette er negativt, for det er ufattelig gøy å spille...Two Point Campus - Anmeldelse
0